
فروش همکاری
فروش همکاری یا همکاری در فروش یک فرایندی می باشد که کسب و درآمد با استفاده از محصولات شرکت ها می باشد.
این سیستم پیچیدگی خاصی را به دنبال ندارد و بسیار اسان می باشد.بازاریاب که طرفدار محصولات می باشد برای ان محصولات تبلیغاتی را انجام می دهد.
بدین ترتیب مصرف کنندگان نیز از محصول مورد نیاز خود با خبر شده و همچنین از قیمت محصول به عنوان کمیسیون به بازاریاب تعلق
می گیرد. بازاریاب اگر مشتری را جذب کرده باشد کارمزد دریافت خواهد کرد.
سیستم همکاری در فروش چگونه کار میکند؟
این سیستم فرایند آسانی می باشد که از طریق تقسیم فرایند بازاریابی محصولات بین بازاریابان مختلف که به صورت مستقل از یکدیگر کار میکنند، عمل میکند، میتواند به عنوان اهرمی مهم در استفاده از تواناییهای افراد گوناگون برای ارائه یک استراتژی بازاریابی کارآمد و موثر تلقی شود.
فرایند بازاریابی در این سیستم سه رکن مهم دارد که عبارتند از :
- تولید کنندگان محصول
- همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان
- مصرف کنندگان
فروشندگان و تولید کنندگان محصولات
یک فروشنده میتواند یک کارآفرین کوچک باشد و یا یک تشکل اقتصادی بزرگ، حتی میتواند یک دستفروش، یک خرده فروش، یک بازرگان و یا یک شرکت تولیدی باشد. یک محصول هم میتواند ماهیت فیزیکی مانند ( لوازم خانه) و هم ماهیت خدماتی مثل (آموزش حرفه آرایشگری) داشته باشد.
حالا ممکن است که فروشندگان خودشان فرایند بازاریابی را انجام دهند و یا اینکه به بازاریابان مستقل بسپارند.
البته فروشندگان محصولات با برندهای تجاری شناخته شده نیازی به مشارکت فعالانه در امر بازاریابی ندارد و ممکن است فرایند بازاریابی را خودشان انجام دهند و درآمد حاصل از آن را به خود اختصاص دهند.
همکاران فروش و یا تبلیغ کنندگان
بازاریاب محصول یا همان توزیع کننده ممکن است یا یک فرد و یا یک شرکت باشد که با استفاده از یک روش بازاریابی جذاب به خریداران آن محصول عرضه می کند.
به طور واضح اگر به توضیح ان بپردازیم یا بازاریاب خوب می تواند مصرف کننده را قانع کند که یک محصول با کیفیت و مفید خریداری می کند.
با این کار از طریق خرید محصول توسط مصرف کننده درآمد کسب میکنند.
بازاریابان معمولا گروه خاصی از مصرفکنندگان را با توجه به منافع شان مخاطب خود قرار میدهند، این کار سبب میشود که افرادی را جذب کنند که پتانسیل خرید کردن دارند و باعث افزایش فروش برای آنها شوند.
۶ دلیل جذاب برای مشارکت در سیستم همکاری در فروش
- کسب در آمد بدون صرف زمان
- عدم نیاز به پاسخگویی به مشتری
- امکان انجام کار در خانه
- صرفه جویی در هزینهها
- انعطاف پذیری و سهولت انجام آن
- پاداش بر اساس عملکرد